STS-Talotekniikka on Turun seudulla toimiva LVI-alan ammattilaisyritys, joka tekee mm. putkiremontteja, LVI-asennuksia ja LVI-huoltoja. Kraak on toiminut STS-Talotekniikan Ulkoistettuna markkinointipäällikkönä aivan yrityksen alkuajoista lähtien, jo kolmen vuoden ajan.
Nämä olemme toteuttaneet STS-Talotekniikalle: logo, visuaalinen ilme, verkkosivut, Google-mainonta, somemainonta, sisällöntuotanto ja jäähallin valomainokset.
Yhteistyö lähti käyntiin logosta, visuaalisesta ilmeestä ja verkkosivuista
STS-Talotekniikan toiminta käynnistyi vuonna 2021, jolloin tarpeelliseksi tuli luoda uudelle yritykselle logo, visuaalinen ilme ja verkkosivut. Markkinointitoimisto Kraak valikoitui kumppaniksi näiden toteuttajaksi ja yhteistyö lähti käyntiin.
Visuaalisen ilmeen ja verkkosivujen toteutuksen jälkeen kokonaisvaltainen markkinointi osoittautui tarpeelliseksi ja myös sitä lähdettiin toteuttamaan. Kraak on saanut varsin vapaat kädet toteuttaa markkinointia oman ammattilaisnäkemyksensä mukaisesti, ja markkinointia onkin mukautettu datan ja tarpeiden mukaisesti vaihtaen tarvittaessa suuntaa.
Ulkoistettu markkinointipäällikkö sisällöntuottajana ja mainonnan suunnittelijana
Yksi iso osa STS-Talotekniikan Ulkoistettu markkinointipäällikkö -palvelua ovat olleet sisällöntuotanto ja mainonta. Sisältöjä on tuotettu sosiaalisen median kanaviin ja verkkosivuille sekä tietysti mainoksiin.
Mainontaa on tehty sekä Googlessa että somemainonnassa, painottuen kuitenkin enemmän Googleen. Google on ollut luonteva valinta mainonnan alustaksi LVI-alan yritykselle, sillä kyseisen alan palveluita haetan nimenomaisesti Googlesta.
Verkkosivujen uudistus
Vuodenvaihteessa 2023-2024 tuli ajankohtaisesti toteuttaa verkkosivujen uudistus, sillä rakennusala oli lyöty täysin kanveesiin viimeisen vuoden aikana. Tämä luonnollisesti vaikutti myös erityisesti LVI-asennuksiin ja niiden kysyntä oli romahtanut.
Verkkosivujen uudistus lähdettiin siis toteuttamaan sillä kärjellä, että jatkossa verkkosivujen kautta saataisiin entistä enemmän laadukkaita tarjouspyyntöjä. Kraakin tiimi suunnitteli verkkosivujen rakenteen kokonaan uudelleen, jonka jälkeen se toteutti myös uudet tekstit ja sivut.
Tulokset
Kraakin työ on tuottanut hedelmää, sillä verkkosivujen uudistuksen myötä tarjouspyyntöjen määrä on vuonna 2024 kasvanut huimat 152 % edellisvuoden tarjouspyyntöjen keskiarvoon nähden! Tämä on hieno saavutus erityisesti taantuman aikana, jolloin rakennusteollisuus on kyykyssä.
STS-Talotekniikka on ollut tyytyväinen Kraakin Ulkoistettuun markkinointipäällikköön.
”Luotan Kraakin porukkaan ja heidän kanssaan on helppo tehdä yhteistyötä!” kertoo STS-Talotekniikan toimitusjohtaja Teemu Heinonen.