fbpx

KRAAK – Kun keskinkertainen markkinointi ei riitä.

KRAAK & google

Google Ads -mainonta, tehokas tapa näkyä.

Markkinointi

Google

Google Ads -hakusanamainonta on yksi tehokkaimmista tavoista näkyä verkossa.

Google Ads -hakusanamainonta ja Googlen muut mainosmuodot

Google Ads -hakusanamainokset näkyvät Googlen hakutulosten yhteydessä juuri ennen hakutuloksia. Koska mainokset nostetaan ennen orgaanisia hakutuloksia, ne dominoivat etenkin älypuhelimen pienellä näytöllä hakua tekevän ensinäkymää. Viime vuonna 60 % Google-hauista tehtiin mobiililaitteilla, ja 65 % Google-mainosten klikkauksista tulivat mobiililaitteilta – ei siis mikään ihme, että hakusanamainostaminen kannattaa.

Google Ads -mainonta on monipuolista. Tekstimainosten lisäksi voimme mainostaa tuotteitasi ja palveluitasi muun muassa video- ja kuvamainosten sekä display-bannereiden avulla. Verkkokauppa-asiakkaillemme suosittelemme tehokasta Google Shopping -mainontaa.

Raportoimme, jotta tiedät, mitä ostat

Kraakilla on tapana raportoida sovituin väliajoin mainonnan onnistumisesta. Kerromme rehellisesti miten olemme työssämme onnistuneet ja minkälaisella panostuksella voisimme onnistua vielä paremmin. 

Mainontaa voidaan mitata esimerkiksi ostojen kokonaismäärällä ja kokonaisarvolla, saatujen tarjouspyyntöjen ja yhteydenottojen määrällä, sijoitetun pääoman tuotolla (ROI) sekä yhteydenoton tai tilauksen yksittäishinnalla. Tässä siis vain muutamia mainitaksemme.

KRAAK– kasvatamme liidejäsi kuin sieniä sateella!

Miten Google Ads -mainonta toimii? 

Kerrataan lyhyesti vielä Google Ads -mainonnan toimintaperiaate:

  • Hakusanamainokset kohdistetaan valittujen avainsanojen mukaan henkilöille, jotka tekevät hakuja vastaavasta tuotteesta tai palvelusta. On tärkeää valita relevantit hakusanat, jotta palvelua tai tuotetta etsivä löytää heti etsimänsä, etkä sinä mainosta turhilla hakusanoilla jotka eivät tuo kauppaa.
  • Kun asiakas klikkaa mainosta, hän päätyy mainostajan kotisivuille ja mainostililtä veloitetaan klikkihinta, joka määräytyy huutokauppaperiaatteen mukaan. Klikkihintaan vaikuttavat paitsi kilpailu tietyistä avainsanoista – eli kuinka paljon eri mainostajat ovat valmiita maksamaan tietystä avainsanasta, myös esimerkiksi laskeutumissivun ja mainoksen laatupisteet. Pelkkä mainoksen näkyminen ei maksa mainostajalle mitään.